Microsoft
Windows 11 zaskoczy graczy. Oto jego nowe funkcje!
Przedstawiając Windows 11 jako "najlepszy windows do gier", wiceprezes firmy XBOX, Sarah Bond pojawiła się na livestream Firmy Microsoft, aby ogłosić, że XBOX Game Pass zostanie "wbudowany w Windows 11".
Nikt nie próżnuje
Microsoft testuje tę funkcję od wielu miesięcy za pomocą przeprojektowanego systemu XBOX dla systemu Windows 10, ale klipy z wersji systemu Windows 11, które pokazała Bond, zdawały się wskazywać na głębszą integrację oprogramowania.
Aplikacja XBOX będzie również oferować XBOX Cloud Gaming dla tych, którzy subskrybują XBOX Game Pass Ultimate. Póki co, ta usługa jest obecnie dostępna na komputerze, ale tylko za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
Bond powiedziała również, że Windows 11 zaoferuje dwie inne funkcje zorientowane na gry: API DirectStorage i auto-HDR, z których oba zadebiutowały na Xbox Series X i Series S. Wiosną tego roku drugi z nich uruchomiono na komputerze w niejawnym programie testów systemu Windows.
Pokazując materiał z The Elder Scrolls 5: Skyrim ze standardowym kolorem zakresu dynamicznego i auto-HDR, Bond powiedziała, że "ponad 1000 gier - w tym Age of Empires: Definitive Edition, Rocket League, DayZ, a nawet Doom 64 - zostanie automatycznie ulepszonych na urządzeniach z systemem Windows 11 obsługujących HDR".
Fot. Associated Press
Podobnie jak w konsoli XBOX, ta funkcja nie będzie wymagać żadnego wysiłku ze strony programistów, ale gracze będą musieli oczywiście podłączyć komputer do wyświetlacza obsługującego HDR. HDR ma słabą reputację w systemie Windows 10, więc miejmy nadzieję, że skupienie się Microsoftu na auto-HDR dla gier jest znakiem, że firma skupiła się na wyeliminowaniu błędów oprogramowania.
Zmiana pamięci
Jeśli chodzi o DirectStorage, Microsoft po raz pierwszy ogłosił jesienią ubiegłego roku, że przenosi go na PC, jak również na XBOX.
Pamięć wewnętrzna nowych konsol opiera się na technologii półprzewodnikowej PCIe 4.0 NVMe, która jest znacznie szybsza niż oldschoolowe dyski twarde, a nawet dyski SSD SATA. Architektura Velocity (a w szczególności DirectStorage) została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu prędkości odczytu i zapisu pamięci masowej NVMe, umożliwiając grom możliwość korzystania z tej zwiększonej przepustowości danych dla dwóch głównych korzyści: znacznie skróconych czasów ładowania i światów gier, które są większe i bardziej szczegółowe.
Fot. Telepolis
W miarę jak zagłębiamy się w nową generację konsoli, coraz więcej gier będzie rozwijanych z myślą o pamięci masowej PCIe 4.0 NVMe. Dopiero na początku tego roku Intel zaoferował taki rodzaj wsparcia. Wszystko dzięki nowej mikroarchitekturze Rocket Lake. Minie trochę czasu, zanim twórcy gier będą mogli spodziewać się, że gracze PC będą mieli taki rodzaj pamięci w swoich komputerach. DirectStorage - które będzie dostępne tylko w systemie Windows 11, a nie Windows 10 - jest niezbędnym krokiem, aby położyć podwaliny pod przyszłe gry.
Windows 11 ma zostać wydany w tym sezonie świątecznym; będzie dostępny jako bezpłatne uaktualnienie dla użytkowników systemu Windows 10,o ile ich komputer spełnia specyfikacje sprzętowe.