GRY WIDEO NA WYPOSAŻENIU ARMII USA

marines.com

GRY WIDEO NA WYPOSAŻENIU ARMII USA

Przed pojawieniem się gier online, rozgrywki wieloosobowe  składały się głównie z dwóch do czterech graczy siedzących w tym samym pokoju, patrzących na ten sam ekran, używając kontrolera lub klawiatury. Dziś warta wiele miliardów dolarów branża gier wideo łączy ponad 2 miliardy użytkowników z całego świata. Piloci US Marine Corps stacjonujący w Cherry Point w Północnej Karolinie przyjęli koncepcję gier online i wykorzystali ją do ulepszenia swojego szkolenia.

Wieloosobowy symulator

Test Cope Javelin, który odbył się w zeszłym miesiącu, był symulacją opartą na fikcyjnym scenariuszu operacyjnym. Żołnierzy z kilku oddziałów 2. Morskiego Skrzydła Samolotów podłączono do symulatorów lotu różnych maszyn, które znajdowały się w kilku bazach we wschodniej Karolinie Północnej. Udało im się połączyć różne systemy symulacji i współpracować, aby bronić się przed fikcyjną siłą wroga. Komunikowali się ze sobą i łączyli siły, aby wykonać misję bez wchodzenia do kokpitu prawdziwego samolotu.

Ta integracja wielu systemów symulacji daje pilotom możliwość wykonania trudnego, realistycznego szkolenia bez opuszczania odpowiednich baz i pozwala zaoszczędzić ogromną ilość pieniędzy na paliwie, uzbrojeniu, konserwacji i różnych innych kosztach związanych z przeprowadzeniem takich akcji.

„Cope Javelin idealnie położy podwaliny pod MAW do wykorzystania zarówno symulowanych, jak i wirtualnych metod szkoleniowych w celu zwiększenia ogólnej gotowości bojowej.” – powiedział kpt. Tony Megliorino, jeden z planistów.

 

Zawsze są problemy

Mózgiem tego innowacyjnego i wyjątkowego szkolenia jest ppłk. Eric Grunke, dyrektor ds. Systemów szkolenia lotniczego dla 2 MAW. To on dostrzegł potrzebę zintegrowania wszystkich zasobów Marine Air-Ground Task Force w wirtualnym środowisku w celu ulepszenia szkolenia bojowego w lotnictwie. Cope Javelin zapewnia dodatkowe możliwości odgrywania kluczowych ról w strukturach dowodzenia i kontroli, obsadzonych przez żołnierzy, którzy mają niezbędne umiejętności do przeprowadzenia tego typu działań.

Marines wykorzystują gry komputerowe w szkoleniach.
Fot. MarinesTV

Wstępne testy symulatora nie obyły się bez wyzwań. Wystąpiły problemy z komunikacją i łącznością, których spodziewano się w przypadku tak wielu systemów integrujących się po raz pierwszy. Pomimo tego potencjał, jaki niesie ze sobą ta zdolność, jest nadal bardzo widoczny.

W czerwcu 2 MAW wykona bardziej solidną iterację Cope Javelin, która ma wypełnić niektóre luki zidentyfikowane podczas tego ostatniego testu w „fazie marszu”.