marines.com

GRY WIDEO NA WYPOSAŻENIU ARMII USA

Przed pojawieniem się gier online, rozgrywki wieloosobowe  składały się głównie z dwóch do czterech graczy siedzących w tym samym pokoju, patrzących na ten sam ekran, używając kontrolera lub klawiatury. Dziś warta wiele miliardów dolarów branża gier wideo łączy ponad 2 miliardy użytkowników z całego świata. Piloci US Marine Corps stacjonujący w Cherry Point w Północnej Karolinie przyjęli koncepcję gier online i wykorzystali ją do ulepszenia swojego szkolenia.

Wieloosobowy symulator

Test Cope Javelin, który odbył się w zeszłym miesiącu, był symulacją opartą na fikcyjnym scenariuszu operacyjnym. Żołnierzy z kilku oddziałów 2. Morskiego Skrzydła Samolotów podłączono do symulatorów lotu różnych maszyn, które znajdowały się w kilku bazach we wschodniej Karolinie Północnej. Udało im się połączyć różne systemy symulacji i współpracować, aby bronić się przed fikcyjną siłą wroga. Komunikowali się ze sobą i łączyli siły, aby wykonać misję bez wchodzenia do kokpitu prawdziwego samolotu.

Ta integracja wielu systemów symulacji daje pilotom możliwość wykonania trudnego, realistycznego szkolenia bez opuszczania odpowiednich baz i pozwala zaoszczędzić ogromną ilość pieniędzy na paliwie, uzbrojeniu, konserwacji i różnych innych kosztach związanych z przeprowadzeniem takich akcji.

„Cope Javelin idealnie położy podwaliny pod MAW do wykorzystania zarówno symulowanych, jak i wirtualnych metod szkoleniowych w celu zwiększenia ogólnej gotowości bojowej.” – powiedział kpt. Tony Megliorino, jeden z planistów.

 

Zawsze są problemy

Mózgiem tego innowacyjnego i wyjątkowego szkolenia jest ppłk. Eric Grunke, dyrektor ds. Systemów szkolenia lotniczego dla 2 MAW. To on dostrzegł potrzebę zintegrowania wszystkich zasobów Marine Air-Ground Task Force w wirtualnym środowisku w celu ulepszenia szkolenia bojowego w lotnictwie. Cope Javelin zapewnia dodatkowe możliwości odgrywania kluczowych ról w strukturach dowodzenia i kontroli, obsadzonych przez żołnierzy, którzy mają niezbędne umiejętności do przeprowadzenia tego typu działań.

Marines wykorzystują gry komputerowe w szkoleniach.
Fot. MarinesTV

Wstępne testy symulatora nie obyły się bez wyzwań. Wystąpiły problemy z komunikacją i łącznością, których spodziewano się w przypadku tak wielu systemów integrujących się po raz pierwszy. Pomimo tego potencjał, jaki niesie ze sobą ta zdolność, jest nadal bardzo widoczny.

W czerwcu 2 MAW wykona bardziej solidną iterację Cope Javelin, która ma wypełnić niektóre luki zidentyfikowane podczas tego ostatniego testu w „fazie marszu”.

Komentarze

Drogi Użytkowniku!

x

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Guépar Data i Zaufanych Partnerów firmy Guépar Data do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach firmy Guépar Data i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne i samodzielnie możesz zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w Serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies i im podobnych technologii. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić (więcej o cookie w Polityka Prywatności serwisu).